در این مقاله در رابطه با بهترین برس برای موی سر، کاربرد های آن، انواع آن و عملکرد آن توضیح داده شده است. لذا با خواندن این مقاله می توانید از هر آن چه که در رابطه با برس مو وجود دارد آگاه شوید.

تاریخچه بهترین برس برای موی سر

از زمان مشخصی شروع نمی شود.نکته ای که مشخص است این است که همه ی آن ها در گذشته از مواد طبیعی ساخته می شدند. دسته ها از چوب، برنز یا مس تهیه می شدند. دندانه های آن برس ها معمولا از مو ی گراز یا اسب گرفته می شد، علت آن هم سخت بودن و سفت بودن موی این حیوانات بود. بر اساس مجسمه های قدیمی یافت شده در یونان و روم، استفاده از برس به وضوح دیده می شود زیرا در این مجسمه ها افراد دارای موهایی مرتب و بافته شده هستند.

قدیمی ترین برس مو


هم چنین اولین برس و شانه ها همراه با آینه در مقبره های مومیایی و در مصر کشف شد. اگر چه قبل از آن نقاشی های حک شده روی دیوار و نقاشی ها با نشان دادن افراد با مو های مرتب شده، حاکی از وجود برس مو بود. اما به طور قطعی برس مو با مومیایی ها کشف شدند.

قدیمی ترین برس


بهترین برس برای موی سر را در گذشته، ثروتمندان خریداری می نمودند. آن ها از برس مو بیش تر در جهت نظافت سر و از بین رفتن شپش و شوره ی سر استفاده می نمودند. آن روز ها تنها افراد برجسته و ثروتمند می توانستند برس مو را خریداری نمایند

برس موی ثروتمندان قدیم


هرچه جامعه ی انسانی رشد کرد و متمدن تر شد، افراد بیش تری توانستند از داشتن این وسیله بهره مند شوند. تا جایی که امروزه یکی از عمومی ترین وسیله ها برس موی سر است. امروزه بهترین برس برای موی سر را شما می توانید از هر مغازه ای خریداری نمایید زیرا گسترش آن ها به صورت چشم گیری از گذشته تا به کنون افزایش یافته است. از برس موی سر این روز ها نه تنها به خاطر نظافت بلکه برای زیبایی و آراستن نیز استفاده می نمایند. شاید باور این جمله برای شما سخت باشد که در گذشته تنها نو عروس ها و افراد پولدار می توانستند یک برس مو داشته باشند. معمولا بهترین هدیه برای یک نو عروس در آن زمان یک ست زیبای شانه و آینه بود.


برس عروس های قدیم


تلاش برای تولید بهترین برس

زمانی که تولید کنندگان به دنبال تولید بهترین برس برای موی سر بودند، شخصی به نام آلفرد فولر یک برس موی سر کار آمد را تولید نمود. او با فروش برس های تولید شده توسط خود توانست در زمان اندکی پول زیادی به دست آورد. فولر تمام تلاش خود را برای تولید بهترین برس برای موی سر، داشت تا این که توانست یک برس مو ارزان و بسیار مقاوم را تولید نماید. وقتی فولر موفق به تولید این برس شد. توانست شرکت خود را افتتاح کند. در واقع هدف او تولید برس مو ارزان و با کیفیت بود ، البته او در راه رسیدن به این هدف نیز موفق شد.

اولین کارخانه تولید برس مو

اکنون برس های مو در هر خانه ای وجود دارد و خوشبختانه آن ها دیگر فقط برای ثروتمندان نیستند. دستگیره ها هنوز هم توسط چوب ساخته می شوند، اما از پلاستیک که دارای وزن سبک و قیمت ارزان است بیشتر استفاده می شود. برس های مو امروزه در همه ابعاد، شکل ها و رنگ ها وجود دارند و بسیاری از آن ها با قیمت مناسب در اختیار ما قرار دارند.


معرفی انواع بهترین برس برای موی سر

برس مو چوبی: برس موی چوبی علاوه بر این که دسته ی چوبی دارد. دارای دنده های چوبی نیز می باشد.

برس مو چوبی


برس موی فر: برس مو برای موهای فر است که دندانه های بزرگ تری نسبت به سایر برس ها داشته این برس به صورت مخصوص برای افراد با موهای فر تولید می شود.

برس موی فر


برس مو فانتزی: از نظر عملکرد برس موی فانتزی هیچ تفاوتی با سایر برس ها ندارد اما از نظر ظاهر با همه ی برس ها فرق دارد. معمولا طراحان برای طراحی برس موی فانتزی وقت زیادی را صرف می کنند، زیرا باید از سایر برس ها بسیار زیباتر و خاص تر باشد.

برس مو فانتزی


برس مو اکستنشن: یک برس بسیار دقیق است. اگر بخواهیم بهترین برس برای موی سر اکستنشن شده معرفی نماییم باید دارای ویژگی هایی نظیر ظرافت در دندانه ها و سخت نبودن جنس دندانه ها باشد.

شانه مو اکستنشن


برس مو ایرانی: همان طور که از نام آن پیدا است، توسط شرکت های ایرانی تولید شده است. بهترین برس برای موی سر، ایرانی می باشد زیرا با خرید آن به توسعه ی ملی نیز کمک نموده ایم. اگر چه برس مو ایرانی، قیمت ارزانی دارد اما از نظر کیفیت هم تراز با برس های خارجی می باشد.

بررس مو ایرانی خوب

برس مو با الیاف طبیعی: این برس دارای دنده هایی از جنس الیاف طبیعی می باشد و برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند مناسب است.


سایر انواع برس برای موی سر

برس مو پیچ: این برس، بهترین مورد برای کسانی است که مو های حالت دار و مواج را دوست دارند زیرا با استفاده از برس مو به راحتی می توان همراه با سشوار مو ها را  پیچاند و حالت داد.

برس مو پیچکی


برس مو پلاستیکی: همان طور که از آن پیدا است این برس از جنس پلاستیک بوده و بسیار محکم است.


برس مو چرخشی: به برس مو چرخشی، برس مو برقی نیز گفته می شود. کار اصلی این برس فر کردن مو ها و حالت دادن به آن ها است

برس مو برقی


برس مو کودک: معمولا بهترین برس برای موی سر کودک، برس های کوچک با دندانه های ریز هستند. قسمت نوک دندانه ها دارای عایقی نرم است تا به پوست سر کودک آسیب نرساند.

برس نوزادی شیک


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)