6 روش ساده و طبیعی برای خلاص شدن از بوی عرق بدن در تابستان و هنگام فعالیت، بدون استفاده از مواد شیمیایی، مام، اسپری ها و...

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان

عرق به خودی خود بو ندارد اما هنگامی که باکتری هایی که روی پوست ما زندگی می کنند، پروتئین های عرق را به اسید های مختلف تجزیه کنند، عرق بو می گیرد. هر کسی بوی منحصر به فرد مخصوص به خودش رو دارد که وابسته به عواملی مانند: رژیم غذایی، سلامتی و جنسیت می باشد. درسته که بوی بدن یک پدیده طبیعی است، اما می تواند روی اعتماد به نفس و شخصیت ما تاثیر بگذارد.


روغن نارگیل

رفع بوی بد زیر بغل با روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است و می تواند باکتری های موجودِ داخل بدن ما را از بین ببرد و در نتیجه به خلاص شدن از شر بوی بدن کمک می کند. یک پنبه آغشته به روغن نارگیل رو مستقیما روی نواحی مستعد عرق مثل زیر بغل بمالید و اجازه بدهید تا کاملا جذب بشود.

سرکه سفید

رفع بوی بد زیر بغل با سرکه

سرکه با کاهش PH بدن از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. بعد از دوش گرفتن، یک پنبه آغشته به سرکه رو زیر بغلتون بکشید یا چند قطره سرکه سفید رو به آب حمام اضافه کنید و زیر بغلتون رو با آن شستشو بدهید. دقت کنید که روی پوست شیو شده و ملتهب انجام ندهید چون باعث سوزش می شود.

فندق

درمان خانگی بوی بد زیر بغل

فندق دقیقا مثل سرکه عمل می کند و با کاهش PH بدن رشد باکتری ها رو محدود می کند. می توانید فندق رو مستقیما زیر بغلتون بمالید یا محلول رقیق شده اش رو زیر بغلتون اسپری کنید.

لیمو

از بین بردن بوی عرق زیر بغل با لیمو

اگر از نتایج فندق یا سرکه راضی نیستید، لیمو رو امتحان کنید! لیمو را مستقیما زیر بغلتون بمالید، صبر کنین تا خشک شود و بعد با آب خنک بدنتون رو آب بکشید. مخلوط آب لیمو با جوش شیرین هم در کاهش بوی بد بدن بسیار موثر است.

روغن درخت چای

داروی گیاهی برای رفع بوی بد عرق

روغن درخت چای که از برگ های درخت ملالوکا آلترنیفولیا گرفته می شود خاصیت ضد عفونی کننده قوی داره و فعالیت ضد باکتریایی و بوی شیرینی که دارد آن را تبدیل به یه دئودورانت طبیعی کرده است. چند قطره روغن درخت چای رو با آب مخلوط کنین و بدنتون رو با آن بشورید.

چای سبز کیسه ای

رفع بوی بد زیر بغل در طب سنتی

چای سبز کیسه ای که به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی و سم زداییش بسیار معروف است، می تواند بوی بد عرق را از بین ببرد. تانن موجود در چای، پوست را خشک نگه می دارد و نمی گذارد زیاد عرق کنید. یک چای کیسه ای رو داخل آب انداخته و کاملا خیس کنید و آن را 5 دقیقه در زیر بغل قرار دهید.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)