اولین باندانا متعلق به چه کسی بود و در کدام کشور متولد شد؟اگر علاقه مند هستید تا به طور مختصر با تاریخچه باندانا آشنا شوید این مطلب را با آرتینا همراه شوید

باندانا چیست؟

ریشه کلمه باندانا از زبان هندی یا اردو و به معنای پارچه متصل به لباس یا پارچه گره خورده به لباس می باشد  اما تاریخچه اولین باندانا  به حدود 300 سال گذشته می رسد، برای اولین بار باندانا به معنای امروزی در امریکا متولد شد.

تاریخ باندانا

مارتا همسر جورج واشنگتن برای اولین بار در سال 1775 هنگام سفر به شمال امریکا و دیدار با شوهرش  که در آن زمان فرمانده کل ارتش امریکا بود.
برای کریسمس  یک پارچه مربعی شکل که در وسط آن تصویر واشنگتن سوار بر اسب و اطراف آن با ادوات و تجهیزات نظامی آن زمان تزئین شده بود را به وی هدیه داد، و این باندانا اولین باندانای جهان لقب گرفت.

باندانا از کجا آمده

 بعد ها باندانا به آلمان شرقی رسید و در جشن پیروزی و سقوط دیوار برلین یکی از نماد های مورد استفاده بود. محبوبیت باندانا روز به روز در حال افزایش بود و این پارچه مربعی طیف وسیعی از مسائل را در خود جای می داد.

کاربرد های باندانا

از تبلیغ در کمپین های انتخاباتی و سیاسی گرفته تا آگهی و تبلیغات و همچنین به عنوان یک سوغاتی مورد استفاده قرار می گرفت. به مرور از باندانا به عنوان دامن،ماسک،روسری،گردنبند،تزئین لباس و حتی وسیله ای برای حمل نیز مورد استفاده قرار می گرفت. باندانا کم کم وارد دنیای ورزش نیز شد ورزشکاران در میادین جهانی و جشن های  پیروزی خود باندانا را به همراه داشتند.

مشاهده جدیدترین مدل های باندانا

ارسال نظر