اسکارف و باندانا چه فرقی دارند؟
باندانا با دستمال سر چه فرقی دارند؟

  1. اسکارف یا دستمال سر و گردن به دستمال های کیسه ای یا لوله ای گفته می شود که دور گردن، سر و یا مچ دست بسته می شوند اما باندانا به دستمال های چهار گوش مربعی گفته می شود با ابعاد مختلف که بیشتر در نقش یک اکسسوری فانتزی برای مد و زیبایی کاربرد دارد.
  2. دومین تفاوت در نوع بستن است. اسکارف ها معمولا احتیاجی به گره زدن ندارند و با توجه به کشسانی بالایی که دارند در حالت و مدل های بسیاری دور دست، سر و صورت بسته می شوند در حالی که باندانا ها در بیشتر موارد احتیاج به گره زدن دارند.
  3. سومین تفاوت جنس این دو دستمال سر ها است:
    باندانا عموما از نخ تولید می شود اما جنس اسکارف ها در بیشتر موارد از پلی استر و الیاف ترکیب با لایکرا است. یکی از علت های وجود این تفاوت داشتن خاصیت کشی در تمام جهات برای اسکارف ها است. (الیاف نخ به تنهایی خاصیت کشی ندارد)
  4. ابعاد و اندازه: اسکارف های چند کاره به شکل استوانه ای و ابعاد تقریبی 25 *45 سانتیمتر و باندانا ها در ابعاد 40 *40 به بالا برای سنین مختلف تولید می شوند. البته بانداناها و یا اسکارف های ورزشی که برای پوشاندن کامل گردن استفاده می شوند با ابعاد بزرگتر نیز وجود دارند.

مشاهده همه مدل های باندانا و اسکارف

باندانا و اسکارف نقاط مشترکی نیز دارند:

از هر دو در ورزش و فعالیت های روزمره استفاده می شود و معمولا سن و سال یا جنسیت خاصی ندارد و برای همه قابل استفاده است.

می توان به عنوان پوشش سر یا با اصطلاح نوعی کلاه از آن استفاده کرد و برای بانوان به عنوان یک کلاه حجاب یا روسری ورزشی کاربرد دارد.


نحوه بستن دستمال سر کوهنوردی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)