سیب در هفت سین نماد چیست
سرکه در هفت سین نماد چیست
سبزه در سفره هفت سین نماد چیست
سمنو در هفت سین نماد چیست
سنجد در هفت سین نماد چیست
سماق در هفت سین نماد چیست
سیر در هفت سین نماد چیست

علت هفتایی بودن سین های سفره هفت سین به اعتقادات و باورهای ایرانی برمیگردد. در زبان زرتشتی هفت به معنای امرداد و معنی زندگی و جاودانگی است. کلا عدد هفت بین ادیان و مردم مختلف جهان به خوش یمنی معروف است و حس خوبی دارد.

هفت سین ایرانی

سین اول، سیر

چرا سین اولی سیر؟ چون سیر سمبل اهورامزدا و نمادی از تندرستی و سلامتی است. همچنین به اعتقاد زردشتیان بوی سیر دیوها رو گریان می کند.

سیر در سفره هفت سین نماد چیست

سین دوم، سبزه

اگه یادتون باشه تو قصه یلدا گفتیم که وقتی مهر، گاو نخستین رو قربانی کرد، از جایی که خونش ریخته شده بود، گندم سبز شد. گندم نماد برکت و روزی است و به اعتقاد قدیمی ها ریشه ماست . برای همین ما سبزش میکنیم و سر سفره نوروز میگذاریم. سبزه سمبلی از فرشته اردیبهشت است.

سبزه در سفره هفت سین نمادچیه

سین سوم، سیب

سیب میوه ای بهشتی و نماد بارداری و زایش است. ما ایرانی ها سیب را به نشانه و امید داشتن سالی همراه با سلامتی و شادابی کنار سبزه روی هفت سین می گذاریم.

سیب هفت سین نشانه چیست

سین چهارم، سنجد

حالا که خیر و برکت هست، سلامتی هست مگه بدون عشق میشه؟ پس سنجد میگذاریم روی هفت سین، چون سنجد نماد فرشته خرداد است و عشق و محبت رو بین اعضای خانواده در سال جدید زیاد می کند.

سنجد در هفت سین

سین پنجم، سرکه

سرکه نماد فرشته امرداد و نشانه جاودانگی است. سرکه در هفت سین سختی های سال پیش رو را می زداید و سلامتی و عمر دراز را برایمان به ارمغان می آورد.

سرکه در هفت سین برای چیست

سین ششم، سمنو

سمنو که تمثیلی از فرشته شهریور است، از گندم درست می شود و نماد غذا و رزق روزی است. پس سمنو میگذاریم سر سفره هفت سین به امید اینکه نعمت، برکت و رزق و روزی زیادی در سال جدید به سمت ما روانه شود.

سمنو برای سفره هفت سین نماد چیست

سین هفتم، سماق

سماق نماد فرشته بهمن است و سمبل صبر، بردباری و استقامت است. وجود سماق در سفره هفت سین به این دلیل است که به ما یاداوری کند که برای موفقیت در سال جدید به صبر و بردباری و استقامت در برابر سختی ها نیاز داریم.

سماق هفت سین نماد چیست

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)