پرسینگ یا پیرسینگ نوعی تغییر بدن برای اضافه کردن زیورآلات، طلا و جواهرات به آن است. غالبا برای پیرسینگ از سوراخکاری استفاده می‌شود اما در سال‌های جدید با روش‌های بدون درد و آسیب مثل انواع مغناطیسی، چسبی و... می‌توان به آرایش بدن پرداخت.

در دنیای مدرن امروزی روش‌های مختلف و گاهی عجیب و غریب برای تغییر ظاهر و بدن انجام می‌شود. در دهه اخیر نحوه پیرسینگ تغییرات شگرفی داشته است. در جوامع مختلف اشخاص زیادی دیده می‌شوند که کنار بینی، ابرو، دندان، گردن، ناف و... خود را سوراخ کرده و انواع تزئینات را آویزان کرده‌اند. فرهنگ ملل در استفاده جوامع از این نوع خاص آرایش بدن تاثیر زیادی دارد. 

پیرسینگ تمام نقاط بدن - گردن

برخی از این تغییرات نوعی جراحی زیبایی نیز محسوب می‌شود که حتما باید زیر نظر پزشک و با اطلاعات لازم انجام شود. انتخاب ناشیانه مکان پیرسینگ عوارض زیاد و جبران ناپذیری را می‌تواند ایجاد کند. عفونت، بیماری‌های عفونی و هپاتیت از مشکلات عمده‌ای است که برای علاقمندان انواع پیرسینگ ایجاد می‌شود.

سابقه پیرسینگ از گذشته تا دنیای مدرن

متداولترین پیرسینگ یا سوراخکاری بدن سوراخ کردن لاله گوش است که از دوران باستان مرسوم بوده است و غالبا زنان برای آویزان کردن گوشواره از آن استفاده می‌کردند. مردان نیز از گذشته و تاکنون از سوراخ هر دو گوش یا یک گوش برای آرایش سر استفاده می‌کرده‌اند.

پیرسینگ مغناطیسی مشکی مردانه

البته در برخی مناطق در گذشته سوراخ کردن گوش نشانه بردگی بوده است.
آنچه امروزه به عنوان پیرسینگ شناخته می‌شود از پنجاه سال قبل آغاز شده است. از غرب، آمریکا و بریتانیا نشأت گرفته است. ابتدا گروه‌هایی مثل پانک‌ها در آمریکا و گروه‌های همجنس باز که در تلاش بودند خود را متفاوت از سایرین نشان دهند از پیرسینگ بهره گرفتند. در وحله اول بازیگران، هنرمندان، خواننده‌ها و سوپراستارها به سمت پیرسینگ گرایش پیدا کردند و سپس اشخاص جامعه به تقلید دنباله رو آن‌ها شدند. در آغاز پسران نوجوان و جوانان کم سن و سال طرفدار پیرسیگ اندام مختلف شدند و کم کم جوانان، دختران، زنان و سنین بالاتر نیز به این سمت کشیده شدند.

پیرسینگ گوشه ابرو و صورت

نحوه پیرسینگ بدن چگونه است؟

برای سوراخ کردن بدن غالبا پوست و بخش‌ بیرونی بدن سوراخ شده و حفره‌هایی ایجاد می‌شود. بعد از سوراخ کردن از ور رفتن و دستکاری یا کشیدن آن باید جلوگیری کرد تا آسیبی برای بدن ایجاد نشود و پیرسینگ ثابت شود. به علت اینکه بدن مستعد عفونت می‌شود بهتر است مراقب بوده و در صورت لزوم هر روز با آب و نمک محل سوراخ را شسته و ضدعفونی کنید. تا شکل گرفتن سوراخ نباید آویز داخل آن را درآورد.

پیرسینگ لب و دماغ مردان

دو نوع از پیرسینگ‌های متدوال در ادامه توضیح داده شده است

پیرسینگ گوش چیست؟

پیرسینگ گوش روی لاله یا غضروف انجام می‌شود و سوراخ نرمه گوش مرسوم‌تر است و غالبا دختربچه‌ها از سن پایین گوششان برای آویزان کردن گوشواره سوراخ می‌شود. سوراخ غضروف گوش احتیاج به مراقبت بیشتری دارد و زمان بیشتری لازم است تا سوراخ گوش شکل بگیرد.

پیرسینگ پسرانه خاص و متفاوت

پیرسینگ بینی چیست؟

پیرسینگ بینی یا دماغ از پیرسینگ‌های بسیار رایج است و در برخی کشورها مثل هند گسترش بالایی دارد. در این سوراخکاری پره راست یا چپ یا هر دو و یا تیغه بین بینی سوراخ می‌شود.
رعایت موارد بهداشتی، تجربه کاری و تخصص در این پیرسینگ اهمیت فراوانی دارد به علت اینکه ممکن است تیغه میانی آسیب بالایی بببیند یا تنفس بر اثر عفونت به مشکل جدی برخورد کند.

پیرسینگ بینی سمت چپ یا راست بدن مدل مردانه

پیرسینگ بدون سوراخکاری (فیک Fake یا غیرواقعی)

بدون سوراخ کردن بدن نیز می‌توان جلوه پیرسینگ ایجاد کرد. بعضی تولیدکنندگان جواهرات و زیورآلات قطعاتی می‌سازند که احتیاجی به سوراخ ندارد و به راحتی توسط خاصیت آهنربایی، چسب و گیر دادن می‌توانند روی بدن جای بگیرند و حالتی از یک پیرسینگ سوراخکاری شده را ایجاد کنند.
این دسته از پیرسینگ‌ها در سالیان جدید به علت نحوه استفاده سهل و آسان و بی خطرشان رایج شده و مشتاقان زیادی دارند. این مدل‌ها مزیت بزرگی که دارند این است که هر وقت بخواهید بدون اینکه روی بدنتان سوراخ یا حفره‌ای باقی بماند استفاده از آن را متوقف کنید.
حتی برخی از آن‌ها زیباتر از انواع اورجینال آن هستند.مثلا انواع مخصوص بینی آن مثل گیره به پره بینی می‌چسبند.

پیرسینگ فیک بینی یا دماغ بدون سوراخکاری

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)