سال 2020 شروع شد و مثل هر سال تب و تاب انتخاب رنگ لباس برای عید 99 و تغییر دکوراسیون برای سال جدید آغاز شد. اگر پیرو مد هستید و برطبق نظر پنتون جلو می‌روید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه بفرمایید.

رنگ سال چیست؟

از سال 2000 میلادی حدود 20 سال است که رنگ انتخابی پنتون بر مد، محصولات، بسته بندی و گرافیک تاثیر گذاشته است. کارشناسان موسسه رنگ پنتون که در آمریکا قرار دارد هر ساله در ماه دسامبر با بررسی و تحلیل‌های متعدد و بررسی نظرسنجی‌های مردمی یک رنگ را برای سال جدید انتخاب می‌کنند و بیشترین تاثیر را در انتخاب رنگ سال دارند. شرکت‌های متفاوتی در تلاشند تا رنگ سال را رهبری کنند و هر سال رنگ انتخابی خود را عرضه می‌کنند ولی در پایان رنگ پیشنهادی پنتون در طی این سال‌ها بر صنعت مدلینگ، دیزاینینگ و فشن تاثیر گذاشته است.
تاثیرگذارترین موضوع بر مد و مدلینگ، انتخاب رنگ پنتون است که به خصوص در پوشش مردم آثار آن را می‌توان مشاهده نمود که هر ساله هیجان بالایی به بازار تزریق می‌کند.
امروزه ردپای رنگ سال را صنایع دیجیتال مثل موبایل یا صنایع چوبی مثل مبلمان نیز می‌توان مشاهده نمود.

رنگ آبی کلاسیک

رنگ سال 2020 چیست؟

پنتون رنگ آبی کلاسیک Classic Blue را برای سال 2020 انتخاب کرده است.

رنگ سال 2020
آبی کلاسیک یادآور رنگ آسمان و دریا در زمان گرگ و میش در طبیعت است. رنگی مسحورکننده است و مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

آسمان آبی رنگ 2020
پنتون می‌گوید: رنگ آبی کلاسیک رنگی نشانگر اطمینان و اصالت و آرامش است.
این رنگ در سال 1399 شمسی در ایران مانند سال‌های قبل تاثیرگذار خواهد بود و علی‌الخصوص در انتخاب لباس ایرانیان اثر ویژه ای برجای می‌گذارد.
این رنگ مشابه رنگ سال قبل از طبیعت الهام گرفته شده است.
رنگ سال می‌تواند تاثیر فراوانی بر دنیای اطراف ما بگذارد و حال و هوای پیرامون ما را تغییر دهد و شاید به کاهش آشفتگی‌ها کمک کند.

آبی کلاسیک

رنگ انتخابی امسال Pantone 19-4052 می‌باشد. این آبی یک آبی معمولی نیست و نوع خاصی از این طیف رنگی محسوب می‌شود. در مد رنگی RGB شماره‌های R15 - G76 - B129 دارد. کد HTML آن #0f4c81 است.

رنگ آبی نفتی
آبی کلاسیک رنگی مناسب هر دو جنس زن و مرد می‌باشد. این رنگ از آن رنگ‌هایی است که در هر مکان و هر زمان به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و محدودیت ندارد. از آن دسته رنگ‌های کاربردی است که در گرما و سرما از آن استفاده می‌شود و فصل گرم و سرد ندارد.
رنگی است که از گذشته در تاریخ جهان حضور داشته و ردپای آن از زمان قدیم در بین تمدن‌ها یافت می‌شده است و نوعی رنگ قدیمی و نوستالژیک می‌باشد.

classic blue
به راحتی از مواد طبیعی می‌توان این رنگ را تولید کرد و رنگ قابل دسترسی می‌باشد. این رنگ در عین قدیمی بودن، امروزی و معاصر نیز محسوب می‌شود و در دنیای مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد.

رنگ سال 99
لوگوی فیسبوک به رنگ آبی کلاسیک می‌باشد. سنگ توپاز و زیرگون به این رنگ در طبیعت یافت می‌شوند. میوه بلوبری و گل‌های ارکیده آبی، گل شیپوری، گل سپاسی، گل ادریسی و سنبلک در رنگ‌های آبی کلاسیک وجود دارند.

آبی کلاسیک بلوبری

ویژگی های رنگ آبی کلاسیک

رنگ آبی کلاسیک، آبی کبالت یا آبی نفتی یک رنگ با تم درونگرا محسوب می‌شود. این رنگ عمق زیادی دارد و استفاده از آن کمک به تمرکز ذهنی و تفکر عمیق می‌کند. رنگ پایدار و اطمینان بخشی محسوب می‌شود. رنگ جامد و ساکن محسوب می‌شود.

رنگ آرامش بخش
این رنگ نمادی از نظم و آرامش است و سردی زیادی در آن مستتر است. نشان دهنده قدرت و دانش بالا نیز می‌باشد.
به علت اینکه این رنگ در طبیعت فراوان دیده می‌شود آن را به عنوان سمبلی از طبیعت می‌توان قلمداد کرد.
اگر این رنگ به طور گسترده و فراوان استفاده شود می‌تواند افسردگی و غم در اشخاص ایجاد کند.
رنگ آبی نفتی رنگی ساده است که بر روح و روان انسان آرامش می‌بخشد. برای تمدد اعصاب و دوری از شلوغی و آشوب دنیای مدرن از این رنگ می‌توان استفاده نمود.
این رنگ وسعت فراوانی دارد و حد و مرز نمی‌شناسد. پهناوری و گستردگی بالایی دارد و نماد اقیانوس و دریای وسیع است.

دریا آبی رنگ سال 2020

شخصیت شناسی آبی کلاسیک

افراد طرفدار این رنگ اشخاص مسئولیت‌پذیری هستند که آرام و با تعقل زندگی می‌کنند. اشخاصی هستند که بیشتر با عقل خود تصمیم می‌گیرند و تفکر بر احساساتشان غالب است. این افراد از خشم و خشونت دوری می‌کنند و به دنبال راحتی و احساس آرامش هستند.

شخصیت شناسی آبی

نحوه ست کردن آبی کلاسیک

شما آبی کلاسیک را با زرد، سبز، فیروزه‌ای، بنفش قهوه‌ای، خاکستری، نارنجی، قرمز و سفید می‌توانید ست کنید. این رنگ از آن دسته رنگ‌هایی است که به راحتی با آن استایل شیک و جذابی می‌توان داشت.
چند ست پیشنهادی برای امسال:
آبی کلاسیک و زرد این دو رنگ در کنار هم جلوه خوبی دارند و رنگ زرد به خوبی در زمینه آبی می‌درخشد و همدیگر را کامل می‌کنند.
آبی کلاسیک و سبز نشانی از اقیانوس  و دریای بیکران است. نمادی از جزیره و طبیعت و دربرگیرنده آرامش طبیعت است.
آبی کلاسیک و سبز و کمی زرد یک تم پر از آرامش و تفکر است که در عین حال انرژی و هیجان لازم را دارد.

نظر شما در مورد مطلب رنگ آبی کلاسیک رنگ سال 2020
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)